Blogia
Geeks i d'altres

Instalant OpenOffice.org a Windows

Cansat d'editar documents amb el WordPad, i desitjant poder fer Fulles de Calcul sense sortir de la legalitat, entre d'altres, vaig decidir instalar OpenOffice.org al Windows XP del portàtil, i ha estat més que senzill i còmode.

Simplement vaig anar a la pàgina oficial de OOo en castellà (http://es.openoffice.org/) i desde la pàgina principal hem vaig la darrera versió estable per a Windows (exactament aquesta).
Després de que els 66 megas de zip es baixasin, simplement vaig descomprimir-ho a una carpeta i executar el típic setup.exe. Acte seguit de la instalació al més pur estil Hasefroch (Siguiente -> Siguiente -> Acepto -> Siguiente xD) ja tenía una suite ofimàtica completa, gratis i lliure.
La recoman a tot aquell que no es vulgui gastar 700 € en la suite ofimàtica de Microsoft, que hi ha ordinadors casi de darrera generació a un preu molt més raonable. Quan torni a cualque tenda d'informàtica i vegi el preu del Microsoft Office li dedicaré un article, perque record que la darrera vegada que ho vaig veure vaig sortir asustat de la tenda.

Per cert, si instalau OpenOffice.org i estau encantats, alucinau de que la gent pugi fer això sense ànim de lucre, només perque creuen que la llibertat és més important, i voleu seguir beneficiant-vos del desenvolupaments d'aquesta gent, i de les noves versions de OOo, seria tot un detall per part vostra fer una petita aportació econòmica als seus desenvolupadors, (sobretot si és una empresa, ja que estas guanyant doblers gracies al seu producte), encara que siguin quantitats petites com 20 €, sempre s'agraeix. Ademés, com que és un projecte lliure, tothom pot aportar alguna cosa, ja sigui programant, traduint, finançant, etc ... Molts d'anys de vida al Programari Lliure!

0 comentarios