Blogia
Geeks i d'altres

No te n'adones del geek que ets fins que ...

... programes una aplicació que calculi i representi tirs oblics i horitzontals (amb C i la llibreria OpenGL), perque estas cansat de fer problemes de física amb paper i boli.
... domés compres mocadors de la marca [SPAM IS CENSORED] perque al paquet surten dos TUXs :D
... somnies que compres un PowerBook que vé amb una KUbuntu instalada
... [altres infinites geekades que m'han pasat els darrers dies]

Detall: Encara que m'autodenomin geek, no estic forrat, i m'acab de comprar un pendrive de 128 MB per 15 €. L'he enxufat (perdó, endollat :P) a la meva estimada Debian Sid, i sense fer cap tonteria s'ha montat automàticament. És el que té previsor (o despilfarrador de memòria, mira-ho com vulguis) i posar els drivers per dispositius d'enmagatzenament USB bult-in al kernel ;)

Em vé al cap una pregunta. Tot el que inclous al kernel com a built-in (marcat com a *, perque m'hos entenguem), ocupa RAM quan es carrega?

4 comentarios

Toni Pizà -

Gracies per explicar-ho, no n'estava segur ;)

Toni Pizà -

guillem -

Tal com ho he escrit no queda ben clar un detall important: els mòduls efectivament només ocupen memòria quan els carregues... però una vegada carregats, també formen part del kernel. Linux és un kernel monolític, no un microkernel ni res semblant.

guillem -

Ocupa RAM tot el temps, perquè sempre està carregat. Forma part del kernel.

En canvi els mòduls només ocupen memòria quan els carregues.

I òbviament sempre ocupen espai en disc, tant si són mòduls com si els integres :-)