Blogia
Geeks i d'altres

Configurant un modem USB a GNU/Linux

Desgraciadament m'he de conformar amb una connexió adsl mediocre oferida per telefonica a un preu molt poc raonable, i ademés tenc allò que ells anomenen "kit-autoinstalable", amb un modem blau i dos LEDs. Per ser una mica més tècnics direm que es tracta d'un modem usb, model Comtrend CT-350.

El tenia totalment configurat al pc de sobretaula, on hi havia un red hat 9.0 que feia de gateway a totes les máquines de la xarxa, ja que a aquesta distro me vaig baixar un RPM, i amb la comanda rpm -ivh nomdelpaquet.rpm el vaig tenir instalat (de totes formes, seguesc amant a l'apt-get per damunt de tots ;)). Pero ara he instalat una ubuntu de les que vaig rebre fa poc, i vull seguir empleant el pc com a gateway per a la xarxa. Així que em toca configurar els drivers pel modem.
Gracies al programari lliure he trobat una pàgina dedicada exclusivament al tema que tant hem preocupava, i fins i tot un minihowto,
així que m'he baixat la darrera versió dels drivers i el kernel 2.6.9, i a compilar s'ha dit.
D'aquí una estona vos contaré si tot ha anat bé ;). Salut!

0 comentarios