Blogia
Geeks i d'altres

Histories del montatje d'un cluster (I)

Avui horabaixa, el meu estimat pare (si, aquell mateix que suda del programari lliure) ha tengut el detall d'acompanyar-me a Sòller, on un amic meu m'esperava per començar el cluster que volem montar (sota Debian, és clar ;)).
La idea és montar un cluster mitjanament decent amb presupost reduit (preferiblement 0) i programari lliure, i esteim reunint maquinari antic.
Idoi dit i fet, amb el cotxe de mumpare hem duit dos ordenadors d'una grapada d'anys que tenia, un pentium I a 166Mhz (que inicialment duia un 133 i 16 megas de ram, pero va ser ampliat a posteriori) que vaig tenir el privilegi d'emprar com a primer pc, i un pentium II a 233, cortesia de n'Enric Nadal (desde aqui, mil gracies). Ell ja tenia preparats un pentium III a un grapat d'hercis (ara no m'enrecord exactament de quants :P) i un altre pentium II a 233, que hem posat a la no despreciable velocitat de .... 292Mhz! xD. Dit i fet, ens hem posat a instalar debians, i s'ens ha pasat l'horabaixa provant el maquinari, xerrant de software lliure, instalant una Ubuntu a un portátil, discutint sobre el procesador Cell i sumiant amb un futur millor :D.
L'unic problema que tenim per ara és falta de material de xarxa, sobretot de tarjetes de xarxa. Si algú té alguna realtek tirada dedins aquell pc que fa anys que no encén, o alguna tarjeta antiga que no ha d'emprar, que ho comenti, m'hos faria un gran favor! I si teniu un hub decent millor que millor!! xD
En cas de que volgeu aportar el vostre maquinari antic a la ciencia (la ciencia de fer-m'hos pasar un grapat d'horabaixes divertits jugant a montar un cluster xD), vos podeu posar en contacte amb jo a "servomac[ENSAÏMADA]gmail[PUNT]com", vos estaré eternament agraits! Salut!

P.D:Per cert, aprofit per avisar de que ara mateix estan fent Matrix a la primera, per si algú no se n'ha enterat. Ja fa una bona estona que ha començat, pero encara que l'hagueu vista mil vegades vos recoman que vos aferreu al televisor i mireu la peli perque és una peli de culte ;).

0 comentarios