Blogia
Geeks i d'altres

Ja tenc el Mac Mini

Ja han pasat les dues setmanes que hem varen dir que torbaria en arribar quan el vaig comanar, i a la fi ha arribat. Tenc una bona colecció de fotos del desembalatje i del hardware en si.
Primeres impresions? La típica .. una pasada de hardware. Per posar-vos un exemple, el teclat USB fa a l'hora de hub usb, donant 2 entrades més. Fa una estona que estic reproduint un dvd, i li pos la mà a sobre i és a temperatura ambient. Ademés, vist "en directe" impresiona més que a les fotografies. Com ja havia imaginat, cap a la mà, i es 100% disseny Apple; no hi ha res que no tengi sentit, tot está pensat per realitzar una funció, i no hi ha res innecesari (alomillor el módem intern, pero tots els fabricants de hardware el segueixen afegint als seus laptotps, i en aquest cas tamnbé als sobretaules). Podeu dir-me "bufa", pero coses que poden semblar tonteries com no haver de treure una "safata" (realment sempre dic bandeja, pero ja que hi sóm escribim bé) al lector de cds, o que la banda d'abaix del teclat i del pc mac (el que fa el costum :D) siguin forrats d'un material totalment antideslliçant s'agraeixen moltisim. Aquestes features són les que fan que els dissenys d'Apple desprengin aquesta aura invisible que atreu als geeks (i als no tant geeks, perque la meva mare ha flipat amb la nova adquisició :D).

En canvi, el software no el trob tant "únic". No és que no m'agradi, cosa que no puc dir perque ni tan sols m'hi he tirat una horeta davanr, sino que venguen amb el chip (dige-li "chip" o "prejuicis" :P) linuxero (i KDEro), no hem trob a gust amb ell. Aixó de no poder obrir dos programes iguals a l'hora és un problema grós, i com aquesta bastants. Alomillor estic digent dois i tot es avesar-s'hi, com pasar d'un entorn gràfic de Windows a una Gnome, per exemple, pero és la meva primera impresió. Per cert ... és que a Mac OS X no empren la consola? La trob a faltar molt, i no sé si és que no n'hi ha o que no n'he sabuda trobar.

Durant aquesta setmana intentaré familiaritzar-me amb el Mac OS, que és un d'els motius pel que m'he comprat un mac mini, però el divendres serà el gran dia del seu batetj, quan li INSTALI UNA UBUNTU per PowerPC ;). Li instalaria ara mateix, però per anar bé hauria d'estar estodiant la Literatura Renaixentista ... Temps al temps :D.

D'aqui uns dies pasaré les fotografies de l'arribada del nouvingut a casa, i més informació sobre la meva convivènvia amb ell. Tot un plaer informar-vos amb un teclat d'Apple, és una experiència reveladora.

3 comentarios

Servomac -

Si, jo també trob que encara que hi hagi qui diu que és dels millors entorns gráfics jo no l'hi he trobat cap utilitat real (ni tan sols alguna "xorrada guapa" que m'alegri la vista, tan sols que quan es tanquen les finestres es van reduint d'una manera molt rara, que domés deu consumir recursos, pero que mola :P). I si, la consola ja l'he trobada gracies a les teves indicacions, i efectivament es una bash.

Boooring -

Ja vas llegir (www.proli.net) el k m sembla el MacOS X, ho veig com a molts colorets i tal, jeje, pro bé aixo no treu k sigui útil per ensenyar-lo i fer amics xDDDD.
De consola si k en té, crec k es un xterm i rula bash si no m'equivoco. Has de buscarho a utilidades de sistema o per allà (o Aplicaciones?). Tingues en compte k rula un *nix en tota regla
Com a bon kdero pk no t poses un debian sid? :P o el kubuntu k acaba de sortir per x86 y sortirà d'aquí poc per ppc?
Aissss

SpaWn -

Servo, tendría que ser pecado decir: "En canvi, el software no el trob tant "únic""

Pero si es una pasada, y el entorno gráfico es de lo mejor que hay!!!

Respecto a la consola creo que nah de nah... Pero vaya, no estoy seguro...