Blogia
Geeks i d'altres

Particionant el Mac Mini /*per posar-hi Debian*/

Aquesta setmaneta m'he estat informant sobre com instalar una Debian al Mac Mini. I he trobat una pagina (http://www.sowerbutts.com/linux-mac-mini/) que ho explica tot fil per randa. Exactament aqui hi ha el troç de la instalació.

Avui m'he decidit a fer ses particions del HD, per tenir-ho tot preparat per demà, de la següent manera:
1º Amb gran emoció, he encés el Mac Mini.
2º Tot seguit, he ficat el cd d'Instalació de Mac OS X
3º La reproducció automàtica ha fet que tengués a davant, casi instantàniament, el contingut del cd, i he executat l'instalador (un icone que posava Install Mac OS X and Bunduled Software.
4º He apretat el botó de reiniciar que m'oferia el software que acabava d'executar i, com podreu imaginar els més avispats, el Mac Mini s'ha reiniciat.
5º Quan s'ha reiniciat m'ha sortit la instalació de Mac OS X.
6º El primer que s'ha de fer es particionar el disc dur. Per fer-ho he anat a una de les pestanyes d'adalt, a la de més a l'esquerra, i aquí he seleccionat les Utilidades de disco. Al cap d'un moment havia detectat els dos dispositius d'enmagatzenament que hi havia, el dvd d'instalació i el disc dur. He seleccionat el disc dur, i l'he particionat com recomanaven a la pàgina que he citat al principi, aproximadament. He deixat uns 30 GB pel Mac OS X, 40 per la Debian, un giga per swap i lo altre de memoria d'intercanvi, entre Mac OS X i GNU/Linux.
7º He acabat l'instalació de Mac OS X, i ara estic escrivint desde allà tenint la certesa de tenir espai per la meva estimada Debian.

Esperem que demà no m'en dugi cap "xasco" a l'hora d'instalar-la. Salut!

1 comentario

Beldar -

Ya has instalat el kk.gz.rpm? XDDD