Blogia
Geeks i d'altres

Punters i xarxes

Aquests dies he decidit montar el Mac Mini a la meva habitació, com ja vaig comentar a un post anterior, pero per aixó necesit montar una xarxa wireless. Com quasi tots deveu saber, el Mac Mini (així com els portàtils d'Apple, l'iBook i el PowerBook) duen integrada (en el cas del Mac Mini no ve per defecte, s'ha de demanar) una tarjeta de xarxa inalàmbrica, la AirPort Extreme, que no és gaire amiga del sistema operatiu per excel·lencia, GNU/Linux. Així que s'ha de tirar d'un adaptador de xarxa per USB. Havia d'armar un adaptador d'aquests, així que li vaig demanar consell a n'en Pau Rul·lan, el linuxero amb iBook armat que tenia més a mà, i me va recomanar una Netgear MA111 com la que ell té.
Dit i fet, l'he comanada a optize.es (compartint els afegits per enviar-ho fins aqui amb un company, que ha aprofitat per comprar una antena omnidireccional a un bon preu) i demà demati aniré a fer l'ingrés perque començin amb els tràmits. Tot i així, en Pau m'ha deixat la seva perque la miri de fer funcionar mentres m'envien la meva.
Per poder configurar la wireless necesit sortida a internet, per a baixar dels repositoris el paquet linux-wlan-ng. A casa tenc la xarxa cabletjada montada entre el mac mini i l'equip de sobretaula, que està connectat a Internet amb un mòdem USB, així que havia de fer que el sobretaula enrutàs tots els paquets entre la xarxa i internet. Ho he fet segint els pasos d'aquest petit howto, pero no hi ha manera. Pasen coses molt extranyes; el mac mini fà pings a fora de la xarxa (www.google.com) perfectament, pero el Konqueror no op res. Ho he comentat a la bulmailing, i encara que hi ha gent que m'ha contestat (gràcies de nou per aguantar-me :D), no hem pogut trobar una solució. Podeu veure el problema mitjanament en detall als arxius de bulma.

Aprofitant que estic de vacances, estic intentant millorar els meus rudimentaris coneixements sobre el llenguatje C. Fà un temps em varen comentar que una de les parts fonamentals de C eren els punters, i jo no en tenia (de fet, encara no en tenc) ni idea. Així que m'he posat a estodiar-ne una mica, i encara que no puc dir que amb una setmana els domin, he après més que amb tot el darrer any (em referesc a C, ja que aquest any ha estat el més productiu en quan als meus skills de programació; he descobert el POO, he après bastant sobre algoritmia, he començat a jugar amb Java, etc ..). Ara estic fent uns exercicis que he trobat per la xarxa, i m'ho pas molt bé. Estàn bé, perque són del tipus "quin serà el resultat a la pantalla de l'execucció d'aquest codi?" que motiven abastament. Però crec que la part pràctica de l'aprenentatje d'un llenguatje i/o característica de la programació no es pot deixar sols a aquest tipus d'exercici, sino que també és molt important que l'estodiant tiri mooltes línies de codi. Encara que la lectura i analisis de codi sigi molt important, ha de ser el complement de exercicis de programació "pura i dura", i de pàgines de teoria.

Bé, entre aquestes històries pas aquests dies de vacançes; programació, wireless, i pasetjades pes poble amb els companys ... que s'hi viu de bé a Mallorca! :)

3 comentarios

ServoMac -

Si, cosas como poder pasar punteros como parametros a las funciones te dan innumerables posibilidades.
Lo de la aritmética de punteros aún me desconcentra un poquito, pero ya sé recorrer matrices y cosas de estas :P
¡Gracias por los ánimos!

MrFlopis -

Buenas,

Leí el thread en la bulmailing, y aunque no sé cuál es el problema, quizá te vaya bien probar el shorewall. Simplifica bastante el uso de las Iptables.

http://www.shorewall.net/

Además tiene una muy buena documentación :)

Un saludo

Guti -

Adelante, ya verás como cuando le pilles el truquillo a los punteros, te darás cuenta de lo poderoso que es C y C++ con este recurso.

Los punteros en C/C++, sobrepasan con diferencia a los de Pascal, o algunos dialéctos de Basic, permitiendo incluso aritmética de apuntadores.