Blogia
Geeks i d'altres

Fent chroot desde un LiveCD

Fa uns dies que tenc un AMD64 davall la taula, i ja he tengut els primers "problemes" amb ell :).
L'amo de la tenda ón el vaig comprar és un bon linuxer, i quan va saber que li volia posar una Debian m'hi va posar una Ubuntu Breezy per a AMD64(aprofit per donar-li les gràcies!).

Per compilar els drivers del mòdem necesitava el gcc, i el vaig pasar junt amb totes les seves dependències amb un pendrive (també aprofit per donar les gràcies a un bon amic, el Krihz, que em va pasar els debs que necesitava :P). Quan vaig tenir el el gcc instalat, vaig correr el ./configure dels drivers, i em sortia un error indicant que el meu compilador no podia crear executables. Em va sorprendre sobremanera, i vaig fer un Hola món! en C per a provar-ho. Al fer un gcc "hola.c -o hola", indicava que no trobava la llibreria "stdio.h". Vet aquí el problema, em faltava el paquet libc6-dev!

Vaig tornar a recorre al Khriz, que em va pasar el deb del libc6-dev en la seva versió 2.3.2. Desgraciadament, depenia de la llibreria libc6 en la mateixa versió, i la instalada al sistema era la 2.3.5, així que vaig tornar a demanar al Krihz la libc6 2.3.2 i me la va pasar gustosament. Vaig fer un downgrade de la versió 2.3.5 a la 2.3.2 amb el dpkg (emprant el paràmetre --force-, perque si no no instalava :P), i ja la vaig haver pifiada del tot.

Al reiniciar el sistema, les X no s'iniciaven i es penjava tot el sistema (realment no sé si tot, pero almenys el teclat no responia). Després de demanar ajuda a la bulmailing, vaig pensar que tal volta emprant un LiveCD podria restaurar la versió 2.3.5 de les libc6 per aconseguir que les X funcionasin com toca, i després instalar les libc6-dev en la seva versió 2.3.5, també.

Dit i fet, he agafat un livecd de la Ubuntu Warty per a x86 d'aquests que enviaven els de Canonical a casa, he iniciat l'AMD64 amb això i m'he dispost a montar la partició. He creat un directori anomenat ubuntu per a montar-hi la partició ón hi ha el sistema operatiu instalat (sudo mkdir /mnt/ubuntu), hi he montat el la partició (sudo mount -t ext3 /dev/hde /mnt/ubuntu) i he fet un chroot (sudo chroot /mnt/ubuntu /bin/sh), que m'ha tret un error que deia així .. chroot: Exec format error.

Amb l'ajuda de Google he trobat tot d'una que la cosa era cupa de que el LiveCD era per a x86, i el kernel que hi havia instalat a la màquina domés tenia suport per a AMD64 (per cert, si algú ens pot ilustrar amb una explicació tècnica dels perquè d'això s'agrairia un comentari, gràcies :D).

Al final he posat a baixar una LiveCD d'Ubuntu Breezy, i estic esperant a que s'acabi de descarregar. Propietaris de màquines amb arquitectura de 64 bits, avisats estau :). Seguiré informant de les meves aventures i desventures amb aquesta nova màquina, que ara per ara està donant molt de fruit.

Salut!

0 comentarios