Blogia
Geeks i d'altres

Configurant l'adsl a la Ubuntu

Finalment, aprofitat que estic descansat d'examens, he decidit donar sa potada final a la Red Hat 9.0 que conservava per mor del meu (pseudo)modem, un Comtrend 350 USB, d'aquests que reparteix telefònica amb el seu kit "auto-instalable", i dels seus drivers, que domés havia trobat amb rpm (me feia peresa jugar amb l'alien :P).

Pero avui he trobat que hi havia qui l'havia fet funcionar baix debian, així que m'he decidit configurar-ho a la meva Ubuntu, que a partir d'ara remplaçarà la Red Hat, que ja estava un poc demodè (quina paraula més pròpia de metrosexual, encara que m'encanta :D. Jo i els meus prejuicis asquerosos ...), i ara tenc un escriptori lliure de distros flower-powers (a no ser que la Ubuntu, encara que sigi basada en Debian, ho sigi considerada ... hauré de consultar amb en Ricardo xD).

Bé, les pases són molt senzilles. Baixam el .deb dels drivers que han montat els de GuadaLinex de aqui. Si ho intentam instalar amb un dpkg -i eagle-usb_1.9.8-1_i386.deb, ens demana la operadora i el tipus de IP (en el nostre cas Telefonica i IP dinàmica, la opció 3) per, acte seguit, dir que falta el paquet pppoe (si tenim una Ubuntu warty "de casa", "recien treta del forn", "sense tocar", com li volgueu dir ... :P). Així que baixam el deb de PPPoE de qualsevol mirror de paquets debian, l'instalam, i ja podrem instalar el deb dels drivers del mòdem.

Acte seguit s'inicia amb una simple comanda, startadsl, i quan he reiniciat s'ha inciat tot sol, com li havia indicat a la configuració dels drivers (que per cert, éss molt user-friendly, encara que hi hagi un moment en que m'ha demanat si la meva operadora emprava passwords xifrades i jo no en tenia ni idea, pero com que recomanava que diguesis que si li he dit que si, i ha anat bé a la primera).

3 comentarios

Boooring -

Yo no sé si te perdonaré... aun no rula bien KDE en Ubuntu ;).

servomac -

Hombre, se agradece saber que estoy medianamente perdonado :D. Pero bueno, ya esta hecho el dist-upgrade a sid, así que soy un macho completo!
Ahora que lo pienso .. aún no he compilado nada (programado por mi) con mi nueva distro!! Esto no puede ser! Voy a hacer que el gcc saque humo :D

gallir -

Si, es una flowerpower, pero está basada en Debian y además son millonarios y majetes.

Están disculpados :-)