Blogia
Geeks i d'altres

Resum del dia

Normalment escric aqui per xerrar d'algun tema en especial; que si una lliberació de Debian Sarge, que si acab el curs, que si he escrit un codi inútil del que estic especialment orgullós .. xD
Pero avui no tenc motiu per contar res. Que putes, en tendré quan jo digi, que aixó és el meu blog y me lo follo cuando quiero ;)
He decidit que exiliaré al Mac Mini a la meva habitació, que em façi companyia les coluroses tardes d'estiu. Ademés, el KDE 3.4 de la KUbuntu fa joc amb la meva estanteria :D
També m'he cansat de Gnome al sobretaula, que aixó de provar està molt bé, pero amb tots els meus respectes a la comunitat gnomera, jo sempre he tengut una fixació especial pel KDE. Sempre està instalat, que el disc dur és molt acceptablement gros, i cualque dia li puc fer la gràcia al kdm de triar Gnome.
Hauré de xerrar amb en Pau, a mem si encara no s'ha refet de deixar-me d'aquella tarjeta wireless per usb que hem va oferir hace mucho tiempo, en un servidor de Jabber muy lejano. Per cert, si lletgeixes aixó, molta sort, perque si no vaig malament estàs amb selectivitat. Ànims!
Una noticia que mereix menció és s'alliberació d'es Solaris baix una llicència lliure. Trobareu més detalls a l'entrada del blog d'en Toni Mas. Gran pas envant pel reconeixement del programari lliure per part de les masses mitjanament relacionades amb l'informàtica. Tan convençut estic de l'idoneitat del món del programari lliure i de tot el que evoca, que a vegades m'extrany de que encara hi hagi gent que cregi que el programari lliure és una fantasia de cuatre hippies penjats. I molt més que hi hagi gent repartint FUD en quantitats industrials, i esquitant a n'en Ricardo de merda. No tenen vergonya.

Seguent punt del dia. Encara que sigi una mica contradictori amb tota la filosofia del programari lliure, estic aprenent una mica de Java. Per una banda, ho faig per aprendre una mica del paradigma de la programació orientada a objectes. Per l'altra, seguesc pensant que Sun recapacitarà i lliberarà les llibreries privatives que ens fan caure a la Trampa de Java. De totes maneres, fins que aixó no pasi (i mentres que els meus coneixements sigin iguals de limitats que ara) no faig comtes distribuir cap programa, així que simplement ho faig per raons acadèmiques.
Tot aquest rollo venia perque, a part de que vull que la meva consciència estigi una mica més tranquila, estic cercant alguna llibreria per a representar 2D amb Java, a l'estil de OpenGL. S'accepten sugerències. Els únics requisits són que sigi lliure i mitjanament senzilla :)

L'altre projectet que tenc entre mans és una petita aplicació amb C que miri com està la xarxa inalàmbrica (lletgint /proc/net/wireless i coses així) i l'hi expliqui a l'usuari. Si no me pega un colic de codi després de tant de temps sense escriure gairebé res, seguiré informant de les meves múltiples desventures. Salut!

1 comentario

Pau Rul·lan Ferragut -

Lo de sa wireless claro, de moment la tenc deixada però imagin que no
serà problema recuperar-la.
Lo de l'OpenSolaris no estic molt d'acord, no crec que sia una pasa
endavant. Aquesta gent nos vol col·locar el seu producte i que li
milloren pel morro: la llicència és una porqueria.
Per altra banda té de dir que estic una mica recelós de la teva
programació (jo no en tinc ni pajotera idea) però estic molt orgullós de
que facis aquestes coses. Segur que arribaràs a ser un gran
hacker!
Ah, i gràcies pels ànims! (malgrat la cosa no està anant molt bé que
diguem, però això ja és culpa meva...)